Ranking terminali płatniczych

Ranking terminali płatniczych 2022

Terminale płatnicze umożliwiają wygodne płatności bezgotówkowe i świadczenie dodatkowych usług wszędzie tam, gdzie prowadzisz sprzedaż: od opłacania rachunków, przez doładowania telefonów, po transakcje łączone, czyli dokonywane zarówno kartą, jak i gotówką. Z naszego rankingu terminali płatniczych dowiesz się, gdzie warto zamówić terminal, aby zaoszczędzić na prowizjach i abonamencie – nawet przez 2 lata.

Spis treści ukryj
1 Ranking terminali płatniczych 2022

Darmowy terminal płatniczy z Programu Polska Bezgotówkowa

Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera upowszechnienie płatności bezgotówkowych w Polsce, dofinansowując terminale płatnicze dla małych i średnich firm, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy z nich nie korzystały (nie miały podpisanych umów z agentami rozliczeniowymi). Dzięki PWOB, czyli Programowi Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, możesz korzystać z abonamentu na terminal za 0 zł przez 5 miesięcy. W tym okresie nie zapłacisz też prowizji za transakcje kartą, chyba że przekroczysz 42 000 zł obrotu.

Co kluczowe, w Programie Polska Bezgotówkowa uczestniczą banki oferujące jeszcze więcej benefitów dla przedsiębiorców – zarówno dla zamawiających pierwszy terminal, jak i tych, którzy chcą zrezygnować z dotychczasowego operatora i wydzierżawić inne urządzenie.

Dzięki naszemu rankingowi terminali płatniczych zapoznasz się z najkorzystniejszymi ofertami na rynku, które pozwolą Ci zredukować koszt wdrożenia płatności bezgotówkowych, niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż w stałych lokalizacjach, czy w terenie.

 

Ranking terminali płatniczych 2022

Ranking terminali płatniczych uwzględnia aktualne oferty z dzierżawą terminala stacjonarnego lub przenośnego.

Dzięki zamówieniu terminala płatniczego w rekomendowanych bankach możesz zyskać m.in.:

  • darmowe konto firmowe,
  • prowizję za podpisanie umowy na terminal płatniczy po otwarciu nowego konta,
  • szybkie księgowanie środków na koncie (już kolejnego dnia roboczego!),
  • wydłużony darmowy abonament (nawet do 24 miesięcy łącznie z Programem Polska Bezgotówkowa!),
  • niskie prowizje za transakcje kartą,
  • urządzenie dopasowane do specyfiki Twojej branży, np. hotelarskiej, gastronomicznej czy taksówkarskiej.

Poszczególne oferty różnią się prowizjami naliczanymi za transakcje różnymi kartami, np. Visa, Mastercard, Maestro, Amex, Diners Club czy JCB. Jeśli skorzystasz z Programu Polska Bezgotówkowa, prowizje będą Cię obowiązywać po upływie 5 miesięcy lub po wcześniejszym przekroczeniu 42 000 zł obrotu na 1 terminalu.

 

Terminal płatniczy Pekao

  • Darmowy terminal płatniczy przez 2 lata – dla firm przystępujących do Programu Polska Bezgotówkowa (5 miesięcy + 19 miesięcy). Po tym okresie comiesięczna dzierżawa terminala stacjonarnego i GPRS kosztuje 50 zł netto, terminala internetowego (Ethernet, Wi-Fi) – 30 zł netto. Prowizja za płatności kartą i BLIK-iem wynosi 0,7% + 0,04 zł.
  • Terminal płatniczy za 1 zł przez 2 lata – dla firm przenoszących usługę do Banku Pekao S.A. Koszty dzierżawy i prowizja po okresie promocji są takie same jak wyżej, natomiast tzw. opłata groszowa jest zależna od branży klienta.

 

Terminal płatniczy mBank

mBank oferuje terminale płatnicze Planet Pay, PolCard i SumUp, które różnią się kosztem abonamentu poza Programem Polska Bezgotówkowa, wysokością prowizji od płatności kartami i BLIK-iem oraz funkcjami. W zależności od wybranego modelu podpiszesz umowę na czas nieokreślony, 24 miesiące lub 48 miesięcy.

  1. Terminal mobilny SumUp umożliwia wyłącznie płatności bezgotówkowe za pomocą kart Visa, Mastercard, American Express, Diners Discover, Union Pay oraz telefonu (Google Pay, Apple Pay). Prowizja wynosi 1,49% od każdej transakcji, a użytkowanie terminala jest dożywotnio bezpłatne.
  2. Terminal mobilny Planet Pay zapewni Ci dodatkowe 7 miesięcy abonamentu za 0 zł, więc jeśli skorzystasz z Programu Polska Bezgotówkowa, otrzymasz darmowy terminal płatniczy na 12 miesięcy. Po tym okresie koszt dzierżawy to 35 zł netto za miesiąc. Prowizja za transakcje kartą wynosi 0,59% + 0,05 zł, a za transakcje BLIK-iem – 0,39%.
  3. Terminale stacjonarne i przenośne PolCard są dostępne w 3 wariantach. Wspólna jest wyłącznie opłata za transakcje BLIK-iem (0,32% + 0,10 zł). W tej opcji zyskujesz najszerszy pakiet dodatkowych usług.

 

Koszt abonamentu w skali miesiąca (po 5 miesiącach w ramach PWOB) Prowizja za transakcje kartami (po okresie zwolnienia w ramach PWOB)
Opcja 1 44 zł przez 7 miesięcy 0,99%
Opcja 2 1 zł przez 6 miesięcy, 35 zł przez kolejne miesiące 0,65%
Opcja 3 1 zł przez 19 miesięcy, 33 zł przez kolejne miesiące 0,65%

Opracowanie własne na podstawie aktualnej oferty mBanku (7.09.2022)

 

Terminal płatniczy Santander Bank Polska

Santander Bank Polska rozszerza korzyści z Programu Polska Bezgotówkowa, wydłużając bezpłatny abonament na terminal stacjonarny i przenośny aż o 9 miesięcy. To oznacza, że łączny okres darmowej dzierżawy terminala sięga 14 miesięcy.

W ramach promocji trwającej od 1 lipca do 31 grudnia 2022 roku możesz używać maksymalnie 3 terminali na preferencyjnych warunkach. Oferta wyróżnia się błyskawicznym księgowaniem środków – już do 8:30 kolejnego dnia roboczego.

 

Terminal płatniczy – tradycyjny lub w smartfonie dzięki Millennium POS

Aplikacja Millennium POS jest przeznaczona na smartfony i tablety z NFC i Androidem 6.0 lub nowszym. Dzięki temu rozwiązaniu zamienisz telefon w terminal płatniczy przyjmujący różne płatności bezgotówkowe: kartą, smartwatchem bądź innym smartfonem.

Warto podpisać umowę na 24 miesiące, ponieważ opłaty po okresie promocyjnym z tytułu Programu Polska Bezgotówkowa wynoszą:

  • 0 zł za aplikację przez 6 miesięcy i 9,90 zł za kolejne, chyba że Twój obrót miesięczny wyniesie 4000 zł – wtedy nic nie zapłacisz,
  • 0,69% prowizji + 0,07 zł za każdą transakcję.

Millennium oferuje też umowę sezonową na 4 miesiące po 15,99 zł za aplikację. Prowizja za transakcje wynosi 1,1%. Nie musisz zakładać konta firmowego w Millennium, aby używać Millennium POS.

Jeżeli wolisz oddzielne urządzenie, możesz zamówić terminal płatniczy PayTel. Millennium nalicza tylko 1 zł za dzierżawę przez 3 miesiące po upływie pierwszych 5 miesięcy bez opłat. Potem koszt wzrasta do 30 zł netto miesięcznie. Opłata za transakcje kartą składa się z części prowizyjnej i groszowej: od 0,57% + 0,05 zł.

 

Terminal POS lub SoftPos Crédit Agricole

Crédit Agricole oferuje 2 rozwiązania. W obu opcjach możesz albo przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa, albo skorzystać od razu z oferty standardowej.

  • Terminal płatniczy SoftPos, czyli aplikację na smartfona lub tablet z NFC i Androidem 8.0 lub nowszym. Zapłacisz 4 zł za aplikację oraz 0,61% prowizji + 0,07 zł za transakcje kartą Visą i Mastercard w umowie na 36 miesięcy lub 5 zł oraz 0,65% prowizji + 0,07 zł w umowie na 24 miesiące.
  • Terminal POS, czyli urządzenie stacjonarne (IP z połączeniem kablem lub 3G z kartą SIM) lub mobilne (3G z kartą SIM lub Bluetooth). Stawki są uzależnione od obrotu kartowego i długości umowy.
  Umowa na 24 miesiące Umowa na 36 miesięcy
Dzierżawa 1 zł netto/miesiąc Pierwsze 3 miesiące Pierwsze 6 miesięcy
Dzierżawa w kolejnych miesiącach Od 20 zł do 40 zł netto Od 20 zł do 40 zł netto
Prowizja za transakcje kartami Visa i Mastercard – obrót roczny do 80 000 zł 0,66% + 0,05 zł 0,64% + 0,05 zł
Prowizja za transakcje kartami Visa i Mastercard – obrót roczny od 80 000 zł do 200 000 zł 0,61% + 0,05 zł 0,59% + 0,05 zł

Opracowanie własne na podstawie aktualnej oferty Crédit Agricole (7.09.2022)

 

Terminal płatniczy Alior Bank

Alior Bank oferuje klientom dzierżawę terminala płatniczego już od 30 zł netto miesięcznie po upływie okresu promocyjnego z Programu Polska Bezgotówkowa. Koszt dzierżawy i prowizje są ustalane indywidualnie.

Instalacja, serwis i szkolenie są bezpłatne. Ponadto masz bezpłatny dostęp do Centrum Obsługi Akceptanta, które świadczy usługi informacyjne, techniczne i rozliczeniowe. Środki są księgowane kolejnego dnia roboczego na Rachunku Partner, którego prowadzenie nic nie kosztuje, jeśli rozliczysz co najmniej 1 transakcję przeprowadzoną za pomocą terminala w miesiącu.

 

Minimalna prowizja Wysokość transakcji
0,06 zł 10 zł
0,15 zł 25 zł
0,30 zł 50 zł
0,59 zł 100 zł

Opracowanie własne na podstawie aktualnej oferty Alior Banku (7.09.2022)

 

Polski Ład a obowiązek posiadania terminala płatniczego od 2022 roku

Polski Ład nałożył obowiązek akceptowania płatności bezgotówkowych na przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż na rzecz osób fizycznych i rolników ryczałtowych za pomocą kasy fiskalnej. Art. 19a ustawy Prawo przedsiębiorców nie wspomina jednak o obowiązkowych terminalach płatniczych. Nowy przepis mówi, że przedsiębiorca musi umożliwić zapłatę przy użyciu instrumentu płatniczego w każdym miejscu wykonywania działalności gospodarczej – w lokalu i poza nim. Za instrument płatniczy uznaje się zarówno terminal płatniczy, jak i płatność BLIK-iem czy przelew.

Jeśli przedsiębiorca jest zwolniony podmiotowo lub przedmiotowo z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej, nie musi udostępniać klientom płatności bezgotówkowych. Tym samym – nie musi mieć terminala.

 

Rodzaje terminali płatniczych

Terminale płatnicze możemy podzielić ze względu na:

  • metodę użytkowania (przy stałym stanowisku, w dowolnym miejscu, także poza lokalem),
  • sposób połączenia z siecią (z zastosowaniem karty SIM, przewodowo, bezprzewodowo),
  • kompatybilność ze smartfonem lub tabletem,
  • formę fizyczną lub wirtualną (urządzenia i aplikacje),
  • dostosowanie do 1 lub wielu akceptantów (przedsiębiorców udostępniających płatności bezgotówkowe klientom).

 

1. Terminal stacjonarny

Terminale stacjonarne (POS) są najczęściej używane w handlu detalicznym, punktach usługowych czy hotelarstwie. To modele stale podłączone do zasilania, więc nie wymagają kontrolowania stanu baterii. Ponadto mają wbudowany port Ethernet, co eliminuje zakłócanie transmisji danych poprzez Wi-Fi.

 

2. Terminal przenośny

Mobilne terminale płatnicze sprawdzają się przede wszystkim w branży gastronomicznej, taksówkarskiej i transportowej, ponieważ pozwalają na wygodne przyjmowanie płatności kartą nawet poza lokalem. Wydajna bateria powinna wytrzymywać nawet kilkanaście godzin ciągłej pracy. Oczywiście terminale mobilne mają zastosowanie też przy stałych stanowiskach – redukują okablowanie. Niestety, są zwykle droższe od modeli stacjonarnych.

 

3. Terminal płatniczy w telefonie (aplikacja)

Już za kilka złotych miesięcznie możesz używać aplikacji, która zamieni smartfon lub tablet w terminal płatniczy. Wystarczy, że Twój model ma system Android i technologię NFC, która pozwala na przyjmowanie płatności zbliżeniowych kartą, smartwatchem lub innym smartfonem. Rachunek z ewentualnym potwierdzeniem udostępnia się kupującemu e-mailem, SMS-em bądź poprzez kod QR. Niskie koszty obsługi płatności bezgotówkowych i proste użytkowanie sprawiają, że to rozwiązanie jest wybierane głównie przez małe oraz sezonowe biznesy.

 

4. Terminal dotykowy z Androidem

Modele z Androidem są dostępne w wersji stacjonarnej (także z opcją montażu naściennego), jak i mobilnej. Inteligentne terminale płatnicze umożliwiają m.in. sprzedaż starterów i doładowań GSM, rejestrowanie kart SIM, opłacanie rachunków czy zarządzanie przesyłkami w aplikacji Moja Paczka. Interfejs przypomina korzystanie ze smartfona, więc ułatwia wdrożenie się początkującym sprzedawcom.

 

5. Terminal mPOS (współpraca z urządzeniem mobilnym)

Kieszonkowe terminale mobilne z Bluetooth, które przypominają na pierwszy rzut oka małe kalkulatory, łączą się ze smartfonami lub tabletami ze specjalnym oprogramowaniem, ułatwiając sprzedaż handlowcom w terenie. Ponieważ terminal płatniczy mPOS nie ma drukarki, użytkownik może wysłać potwierdzenie klientowi SMS-em lub e-mailem.

 

6. Wirtualny terminal MO/TO

Wirtualny terminal MO/TO to aplikacja instalowana na urządzeniu mobilnym, która umożliwia przeprowadzanie transakcji MO/TO, czyli Mail Order/Telephone Order. Sprzedaż odbywa się e-mailowo lub telefonicznie, a płatność bezgotówkowa nie wymaga fizycznego użycia karty. Klient podaje Ci jej dane zdalnie, co jest obarczone ryzykiem oszustwa, więc po pierwsze – wartość transakcji jest limitowana, po drugie – dostawca może stosować tzw. rezerwę kroczącą, czyli zamrażać określony procent środków z transakcji nawet na 6 miesięcy. Jeśli właściciel karty płatniczej zakwestionowałby wydatek, rezerwa pokryje należności.

 

7. Terminal GPRS, Ethernet, Wi-Fi i Bluetooth

Terminale GPRS wykorzystują kartę SIM do połączenia się z siecią. To rozwiązanie jest stosowane w urządzeniach stacjonarnych i przenośnych. Masz do wyboru również modele łączące się z siecią za pomocą kabla (mają port Ethernet) lub bezprzewodowo (Wi-Fi). Terminal z Bluetooth komunikują się ze smartfonami i tabletami. Istnieją także modele hybrydowe, czyli mogące połączyć się z siecią na co najmniej 2 sposoby.

 

8. Terminal multimerchant

Jeśli prowadzisz firmę pod adresem, pod którym są zarejestrowane inne działalności gospodarcze, możesz zaproponować pozostałym osobom używanie jednego terminala płatniczego z usługą multimerchant. Urządzenie pozwala na pogrupowanie produktów i usług oraz rozdzielenie środków z transakcji kartą tak, aby były przesyłane na konta należące do różnych firm.

 

9. Terminal płatniczy fiskalny (kasoterminal)

To multifunkcyjne urządzenie, które odgrywa rolę terminala płatniczego, kasy fiskalnej i drukarki. Terminal płatniczy fiskalny łączy się z CRK (Centralnym Repozytorium Kas) za pośrednictwem Wi-Fi lub GSM, przy czym modele są wyposażone także w Bluetooth. Co ważne, operator może Ci zaproponować dzierżawę terminala (np. 39 zł netto miesięcznie) i zakup modułu fiskalnego z drukarką (np. 1699 zł netto). Niewielkie wymiary i ergonomiczny kształt mobilnego kasoterminala sprzyjają jego używaniu w dowolnym miejscu.

 

10. PIN pad kompatybilny z systemem kasowym

PIN pad, czyli osobne urządzenie z czytnikiem kart, wyświetlaczem i klawiaturą dla klientów, jest połączone za pomocą kabla USB z terminalem stacjonarnym lub bezpośrednio z kasą fiskalną online. Automatycznie pobiera dane z kasy, co eliminuje ryzyko pomyłki we wprowadzaniu kwoty transakcji przez kasjera i przyspiesza płatność kartą. Ponadto podłączenie PIN pada kablem USB sprawia, że nie potrzebujesz ani dodatkowego zasilacza, ani kabli komunikacyjnych.

 

Jaki terminal płatniczy wybrać?

O ile ranking terminali płatniczych ułatwi Ci wybór oferty pod kątem redukcji kosztów, o tyle musisz jeszcze przemyśleć, który model terminala płatniczego sprawdzi się najlepiej w Twoim biznesie. Dzięki poniższej liście dowiesz się, jakim opcjom warto się przyjrzeć przed podpisaniem umowy.

 

Funkcje terminali płatniczych

  • Dostosowanie do różnych typów kart płatniczych – z paskiem magnetycznym, chipem, zbliżeniowych.
  • Akceptowanie płatności mobilnych – za pomocą smartfona (np. Google Pay, Apple Pay), smartwatcha (np. Garmin Pay), BLIK.
  • Doładowania telefonów komórkowych – usługa prepaid jest elastyczniejsza w porównaniu ze sprzedażą kart z doładowaniami o określonych kwotach.
  • Transakcje łączone – część transakcji można sfinansować kartą, a część – gotówką.
  • DCC (Dynamic Currency Conversion, czyli dynamiczny przelicznik walut) – klient używający zagranicznej karty może zapłacić za zakupy w jej walucie. Tym samym uniknie dodatkowej opłaty ze strony banku, która mogłaby zostać naliczona za transakcję w walucie lokalnej (bez DCC). Terminal z DCC wyświetla kurs waluty i finalną kwotę do zapłaty.
  • Opłacanie rachunków – dzięki tej opcji zyskasz nie tylko przewagę konkurencyjną, ale także dodatkowy przychód (wynagrodzenie prowizyjne).
  • Logowanie kasjerów – jeśli zatrudniasz co najmniej kilku pracowników, możesz ułatwić sobie monitorowanie przyjmowanych płatności.
  • Cashback – Twoi klienci wypłacą pieniądze z konta bankowego podczas zakupów.
  • Napiwki do rachunków – terminal płatniczy z tą opcją sprawdza się w branży gastronomicznej, w której płatności kartą często wiążą się z pomijaniem napiwków.
  • Ekspresowe wymeldowanie – goście nie muszą wymeldowywać się w recepcji hotelu, aby ich pobyt został rozliczony. Terminal powinien pozwalać również na doliczenie kwoty za ewentualne szkody wyrządzone w obiekcie.
  • Tryb szkolenia – szczególnie przydatny w biznesach sezonowych, które cechują się dużą rotacją pracowników. Nowo zatrudniona osoba ma szansę na łatwiejsze wdrożenie się.

 

Co jeszcze warto sprawdzić przed nabyciem terminala?

  • Czas księgowania pieniędzy – minimalne oczekiwanie to 1 dzień roboczy, maksymalne – nawet kilka dni.
  • Wytrzymałość akumulatora w terminalu mobilnym – zweryfikuj pojemność baterii i maksymalny czas pracy bez ładowania.
  • Parametry drukowania, w tym możliwość naniesienia logo na wydruk, informacji o promocjach czy podziękowania – sprawdź, czy możesz zmieniać jakość wydruku i prędkość oraz nanosić oryginalne komunikaty na wydruki, np. kody rabatowe na kolejne zakupy.
  • Warunki rozwiązania umowy z operatorem – przeczytaj, czy operator stosuje kary pieniężne za przedwczesne rozwiązanie umowy i kiedy należy zwrócić dzierżawione urządzenie.
  • Całodobowy serwis – dowiedz się, czy dostawca świadczy całodobowe usługi serwisowe i czy dostarczy Ci model zastępczy na czas naprawy urządzenia.

 

Ile kosztuje terminal płatniczy?

Jeśli wybierzesz dzierżawę terminala płatniczego, będziesz ponosić stałą opłatę co miesiąc (przeciętnie 50-60 zł netto). Chociaż koszt abonamentu nie jest wysoki, może być mało opłacalny dla biznesów sezonowych, które sprzedają towary w punktach stacjonarnych przez kilka miesięcy w roku. W tym przypadku rozważ albo tzw. kasoterminal z elastycznymi taryfami (umożliwiają obniżenie kosztów dzięki okresowemu wyłączeniu płatności kartą) albo jednorazowy zakup terminala. To wydatek rzędu kilkuset złotych. Jeżeli skłaniasz się ku terminalowi mobilnemu, sprawdź koszt stacji dokującej. W podstawowym zestawie może znajdować się wyłącznie zwykła ładowarka.

 

Ile wynosi prowizja za płatność kartą?

Jako przedsiębiorca ponosisz opłatę akceptanta (MSC – Merchant Service Charge), która składa się z 3 opłat naliczanych od każdej transakcji dokonanej kartą płatniczą.

  1. Opłata interchange (IF) – pobierana przez bank, który wydał kartę płatniczą Twojemu klientowi. Opłata interchange jest ograniczona ustawowo. Wynosi maksymalnie 0,2% od wartości transakcji w przypadku płatności kartą debetową i 0,3% w przypadku karty kredytowej.
  2. Opłata systemowa (OS) – pobierana przez organizacje kartowe, np. VISA i Mastercard.
  3. Marża agenta rozliczeniowego – ustalana indywidualnie między Tobą a operatorem terminala płatniczego. Wyższe prowizje są stosowane w przypadku terminali wykupionych na własność (najczęściej mobilnych). Agent może naliczać stawkę procentowo (np. 0,65% od wartości transakcji) lub procentowo i kwotowo (np. 0,5% od wartości transakcji + 0,05 zł). W drugim przypadku masz do czynienia z tzw. opłatą groszową, inaczej – stawką płaską. Chociaż kilka groszy więcej wydaje się nie robić różnicy, może wygenerować spory koszt dla przedsiębiorcy, który realizuje dużą liczbę transakcji kartą na niskie kwoty w skali miesiąca.

Zdarza się, że opłata groszowa jest naliczana od transakcji BLIK-iem, np. 0,32% + 0,10 zł. Operator może również pobierać prowizję za autoryzację transakcji kodem PIN, np. 0,03 zł. Pamiętaj, aby sprawdzić, czy prowizja dla agenta rozliczeniowego różni się dla kart płatniczych wydanych w Polsce i za granicą, np. prowizja za płatność kartą prywatną Diners Club może wynosić 3,2%, a kartami JBC i UPI – 0,99%. Inne stawki mogą dotyczyć również kart biznesowych.

 

Najczęściej zadawane pytania o obsługę terminala płatniczego

Jak długo idą pieniądze z terminala na konto firmowe?

Już od 1 do nawet 7 dni roboczych, np. pieniądze za transakcje zrealizowane do północy mogą pojawić się na koncie firmowym akceptanta do 10:00 kolejnego dnia roboczego. Transakcje piątkowe mogą (ale nie muszą!) zostać zaksięgowane w sobotę. Maksymalny czas oczekiwania na zaksięgowanie środków powinien być określony w regulaminie/umowie.

 

Czy osoba prywatna może mieć terminal płatniczy?

Nie, terminale płatnicze są przeznaczone wyłącznie dla przedsiębiorców używających kasy fiskalnej. Z terminala płatniczego może korzystać także osoba prowadząca działalność nierejestrowaną i mająca kasę fiskalną, aczkolwiek nie musi, jeśli udostępni klientom inną formę płatności bezgotówkowej, np. BLIK.

 

Od kiedy terminal płatniczy musi być zintegrowany z kasą fiskalną?

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami online płatniczymi został odroczony o 2,5 roku – do 1 stycznia 2025 roku. Zapowiedziana kara administracyjna w wysokości 5000 zł nie będzie nakładana na przedsiębiorców do końca 2024 roku.

 

Jaka jest kara za brak terminala płatniczego?

Przepisy nie przewidują kar stricte za brak terminala, tylko za uniemożliwienie klientom płatności bezgotówkowych. Po pierwsze – przedsiębiorcy nie będzie przysługiwać przyspieszony zwrot podatku VAT (do 25 dni) za okres rozliczeniowy, w którym naruszył przepisy, oraz za kolejne 6 okresów. Po drugie – podatnik nie będzie mógł się rozliczyć kwartalnie. Odzyska tę możliwość dopiero po 6 miesiącach od ostatniego miesiąca kwartału, w którym nie dopełnił obowiązku.

5/5 - (2 votes)